Snel schakelen? Bel mij: 06-4722 41 90

Workshops fotografie

Interesse in een leuke workshop fotografie? Dat kan, echter alleen doordeweeks. In zowel de ochtend als na het avondeten tot en met een half uur na zonsondergang (het blauwe uurtje).

Inspirerende workshops fotografie en cursussen

Deze zijn voor iedereen toegankelijk, dus voor zowel beginners als gevorderden.

Je leert hoe je een krachtige foto maakt, ontdekt de mogelijkheden van je camera en maakt eventueel kennis met Photoshop. Als eerste behandelen we wat theorie en gaan vervolgens naar buiten om te oefenen. Dit kan individueel maar ook als duo. Voor de prijs van 1.

Wellicht is het een leuk idee om een workshop cadeau te doen aan een vriend of vriendin die gepassioneerd met fotografie bezig is en wat goede tips kan gebruiken. Dit bied de mogelijkheid om kosten te delen.

Prijzen workshops en cursussen

Er worden géén workshops meer gegeven in groepsverband. Je komt met leuke foto’s thuis en daarna lukt het je niet meer.

Technisch en creatief fotograferen

Met deze kennis fotografeer je nooit meer op de automatische stand van je camera. In ruim 3 uur tijd leer ik jou dat.

Wat leer je in deze workshop?

We behandelen de sluitertijd, het diafragma en de ISO-instelling. De zogenaamde belichtingsdriehoek.

Je leert onderwerpen scherp op de foto te zetten door een minimale snelheid aan te houden. Dat kan op allerlei manieren. Van zowel stilstaande- als bewegende onderwerpen.

Ook gaan we van exact hetzelfde onderwerp en “frame” totaal verschillende foto’s maken. De ene keer de achtergrond scherp, de andere keer juist weer onscherp in de diepte of juist er tussen in.

Denk hierbij aan landschappen waarbij de rots op de voorgrond scherp op de foto staat net als de bergen op de achtergrond. Dus van voor naar achter alles scherp.

Vervolgens leer je een onderwerp scherp vast te leggen met een onscherpe achtergrond. Denk hierbij aan portretten, een paddestoel of een bloem die mooi los komen van de achtergrond.

Je leert van 2 exact dezelfde composities totaal verschillende foto’s te maken.

Ook krijgen jullie tips over het maken van composities door anders te gaan kijken.

Tenslotte behandelen we de instellingen van de camera, bijvoorbeeld door de kleur en helderheid van de foto’s aan te passen.

Voor het volgen van de basis cursus “technisch en creatief fotograferen” is geen speciale kennis vereist. Wat je nodig hebt is enthousiasme, een digitale spiegelreflex camera én persoonlijke aandacht.

Ben je gevorderd? Hoe meer je weet des te meer valt er te leren!

 Workshops fotografie 

Wil je online wat leren over fotografie?

Lees dan mijn columns die ik geschreven heb voor een regionale krant. In deze columns deel ik de technische specificaties en kennis over de natuur met de lezer. Zodat de lezer ook zelf de scènes kan gaan vastleggen. De publicaties zijn bedoeld om aan te tonen dat je niet een uur in de auto hoeft te zitten om mooie foto’s te maken. Twee maanden achter elkaar ben ik elke week een uur op pad geweest. Binnen een straal van 2 km van mijn huis. Ik heb de columns voor je op een rijtje gezet. Wel even de column aanklikken anders is het niet leesbaar.

Veel lees plezier!

Wekelijkse column in de regionale krant.

Column over fotoshoots in de krant door FischerFotografieColumn FischerFotografie regiokrant

 

Tip: Workshops en cursussen fotografie als kadobon!

Locatie

Familie

Portret

Vriendinnen

Herfst

Fotoshoot in maart

Winter-shoot

Loveshoot

Baby

Zwanger

Drunense Duinen / Efteling

Shoot met water

Paard & Ruiter

Studio

Uitvaart

Trouwfoto's

Art

Interesse na het zien van de website of heb je vragen? Stuur mij dan een bericht. Ik maak graag met je kennis. Mijn fotostudio is gevestigd in Boxtel, centraal gelegen in de regio Den Bosch, Eindhoven, Veghel en Tilburg. FischerFotografie maakt fotoshoots en workshops fotografie in de omgeving Boxtel, Vught, Sint-Michielsgestel, Schijndel, Best, Oirschot, Oisterwijk en omliggende steden.
Reacties van klanten

Fischer speelt met de techniek en creëert zo speciale sferen in zijn werk, waardoor je als toeschouwer bijna in de foto stapt

Noor Reigersman
journalist